وبلاگ رقص دانش

وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب

کبد چگونه چرب می شود؟

پور شمس در خصوص کبد چرب اظهار کرد: افراد برای متابولیسم سالم بدن خود، انرژی دریافت می کنند، زمانی که این انرژی بیش از حد دریافت شود در کبد انبار شده؛ یعنی کبد چرب زمانی اتفاق می افتد که ورودی ها در بدن زیاد باشد و خروجی کم، اولین گام در درمان کبد چرب این است که باید تعداد دفعات خروجی را افزایش داد.


با فعالیت بیشتر کبد چرب خود را درمان کنید

وی با تاکید بر اینکه ورزش در کبد چرب بهترین نوع درمان است، گفت: فردی که وزن زیادی دارد، باید تعداد دفعات ورودی را کاهش دهد؛ ورزش و فعالیت تند در کاهش چربی تاثیر گذار است، زمانی که فردی در طول روز، فعالیت 20 الی 30 دقیقه ایی داشته باشد، چربی ها در بدن او کم شده و بدنش رو به سلامتی پیش می رود. 

این متخصص بیماری‌های کلیوی با اشاره به نحوه چرب شدن کبد، ادامه داد: یکی از مهم ترین فعالیت‌های کبد، ذخیره‌سازی و سوخت و ساز چربی‌ در بدن است؛ انبار شدن چربی در سلول‌های کبدی می‌تواند به التهاب این سلول‌ها منجر شود، بیماری دیابت، مصرف مشروبات الکلی، بدغذایی و سوء تغذیه، داروهای ضد تشنج  و مصرف بی‌رویه هورمون‌ها از جمله مواردی است که باعث می شود فرد به بیماری کبد چرب مبتلا شود.

با روزه گرفتن کبد چرب خود را درمان کنید

 


پور شمس با بیان اینکه افرادی که کبد چرب دارند باید از مصرف فست فودها و غذاهای سرخ کردنی پرهیز کنند، گفت: فست فودها به دلیل روغن زیادی که در آنها به کار می رود، چربی مضاعفی دارند؛ این چربی در هر بار مصرف جذب کبد شده و به آن آسیب جدی وارد می کند.

چرا باید غذاها را آب پز کرد؟

وی ادامه داد: همچنین مواد غذایی سرخ کردنی مانند سیب زمینی و بادمجان بسیار روغن جذب می کنند و در نهایت سلامتی فرد را دچار مشکل می کند؛ لذا افراد باید در هنگام طبخ غذا آن ها را اول نیمه پز سپس سرخ کنند،  از سبزیجات و موادی که فیبر دارند استفاده کرده و فعالیت خود را در طول روز داشته باشند.

نمک را در مواد غذایی خود کم کنید

این متخصص بیماری های کلیوی با اشاره به اینکه نمک در غذا باید مراعات شود چرا که در کبد تاثیربسیار  منفی دارد، یاد آور شد: افراد در ماه رمضان باید از غذاهای کم نمک استفاده کنند؛ کنسروجات، غذاهای سرد و آماده نمک زیادی در آن به کار رفته است و مصرف آن ها برای سلامتی فرد مضر است.

نوشیدن دمنوش‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار مفید است و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند.

  مصرف بیش از حد غذا‌های چرب و انواع فست فود‌ها تاثیر بسزایی در ابتلای افراد به بیماری کبد چرب دارد. شیوع این عارضه در میان افراد دچار اضافه وزن و چاقی در مقایسه با اشخاص دیگر بیشتر است. در این بیماری ذرات درشت و بزرگ چربی در سلول‌های کبد رسوب می‌کنند و موجب اختلال در عملکرد کبد می‌شوند. کبد چرب یکی از بیماری‌های شایع در میان مردم است که مشکلات بسیاری را برای افراد ایجاد می‌کند. از علائم این عارضه می‌توان به ضعف، خستگی، احساس سنگینی و فشار در ناحیه فوقانی و راست شکم اشاره کرد. در این مطلب گیاهانی را معرفی می‌کنیم که مصرف آن‌ها در مبتلایان به کبد چرب مفید است.

خواص خار مریم

خارمریم یکی از انواع گیاهان دارویی است که مصرف آن نقش موثری در درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های کبدی دارد. این گیاه حاوی ترکیبی به نام «سیلی‌مارین» است، بنابراین استفاده از آن کاهش میزان جذب چربی به ویژه چربی بد (LDL)، تری‌گلیسیرید و کلسترول را به همراه دارد.

 به همین علت بسیاری از درمانگران، این گیاه را از جمله موثرترینگیاهان دارویی برای درمان کبد چرب می‌شناسند و مصرف دمنوش این گیاه را در این زمینه موثر می‌دانند. مصرف این گیاه با مشورت متخصص طب سنتی می‌تواند به بهبود عملکرد کبد کمک بسزایی کند و سرعت تولید دوباره سلول‌های کبدی را افزایش دهد.

طرز تهیه دمنوش خارمریم

۳.۵ گرم دانه خارمریم را در ۱۵۰ سی سی آب جوش به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دَم و روزانه ۳ بار (نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی) مصرف کنید.

پاکسازی کبد چرب با گیاهان دارویی/ خداحافظی کبد چرب با گیاهان دارویی

خواص قاصدک

گیاه قاصدک ترشح صفرا را تحریک و مواد زائد را از بدن دفع می‌کند.

طرز تهیه دمنوش قاصدک

برای هر ۱۵۰ میلی‌لیتر آب جوش به یک تا چهار گرم ریشه‌ی خشک گیاه قاصدک نیاز دارید. این گیاه را دَم و روزانه سه تا چهار مرتبه میل کنید.

پاکسازی کبد چرب با گیاهان دارویی/ خداحافظی کبد چرب با گیاهان دارویی

خواص چای سبز

نوشیدن چای سبز یا استفاده از عصاره این گیاه دارویی تاثیر چشمگیری در پیشگیری از تجمع و رسوب چربی‌ها در اطراف کبد دارد، همچنین مصرف این گیاه به تسریع روند درمانی کبد چرب نیز کمک شایانی می‌کند. درمانگران چینی نیز بر این باورند که نوشیدن چای سبز به صورت مستمر می‌تواند مانع از ابتلا به سرطان کبد شود.

پاکسازی کبد چرب با گیاهان دارویی/ خداحافظی کبد چرب با گیاهان دارویی

خواص زنجبیل

یکی دیگر از شیوه‌های کاهش جذب چربی در جریان گردش خون و اندام‌های داخلی گنجاندن زنجبیل در برنامه غذایی هفتگی است. افراد می‌توانند یک تکه زنجبیل را درون یک کاسه ماست رنده و آن را پس از صرف وعده‌های غذایی میل کنند. به اعتقاد برخی از درمانگران نوشیدن دمنوش زنجبیل در کنترل بیماری‌های کبد به ویژه کبد چرب نیز موثر است. مصرف دمنوش زنجبیل یا ماست کم چرب حاوی زنجبیل نیز به ویژه در وعده‌هایی که غذای چرب مصرف کرده‌اید، بسیار اهمیت دارد.

پاکسازی کبد چرب با گیاهان دارویی/ خداحافظی کبد چرب با گیاهان دارویی

خواص آبلیمو

نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره لیموترش تازه وجود دارد در آغاز روز می‌تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب باشد. همچنین مصرف لیمو در درمان کبد چرب نیز تاثیر بسزایی دارد.

پاکسازی کبد چرب با گیاهان دارویی/ خداحافظی کبد چرب با گیاهان دارویی

 

عرقیجات گیاهی شاه‌تره، خارشتر و کاسنی

عرقیجات گیاهی شاه‌تره، خارشتر و کاسنی از جمله دارو‌های گیاهی موثر در کنترل و درمان کبد چرب هستند. این نوشیدنی‌ها طبعی سرد و‌ تر دارند بنابراین موجب کاهش میزان کلسترول خون می‌شوند همچنین به پاکسازی کبد و بدن از سموم نیز کمک می‌کنند.

به اعتقاد درمانگران، نوشیدن یک تا ۲ لیوان از ترکیب عرقیجات شاه‌تره، کاسنی و خارشتر می‌تواند تاثیر چشمگیری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های کبد به ویژه کبد چرب و سیروز کبدی داشته باشد.

درمان قطعی  کبد چرب با داروهای گیاهی /فست فود و مواد کافئین سبب بروز کبد چرب در بدنابراهیم ایراندوست پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد:کبد به عنوان یک عضو حیاتی بدن نقش پالا‌یشگاه را ایفا می‌کند و هنگامی که فرد غذاهای چرب مانند فست‌ فو‌د و یا مواد غذایی سرخ کردنی به مقدار زیادی مصرف می‌کند به مرور زمان کبد‌ش چرب می‌شود؛ و در صورتی که اقدامات لازم برای درمان به موقع آغاز نشود افراد دچار بیماری کبدی می‌شوند.

وی بیان کرد: نوشیدنی هایی مانند قهوه،‌ نسکافه و کافئین باعث می‌شود آنزیم‌های کبدی از حالت طبیعی خارج شود و این امر باعث بروز کبد چرب در افراد می شود که عواملی مانند تغییر رنگدانه‌های روی پوست،‌ جوش، آلرژی‌های خا‌رشی توام با اگزما،‌ ریزش مو، تلخی دهان به هنگام صبح و گرمی بدن را به همراه دارد.

ایراندوست با بیان اینکه افراد برای درمان کبد چرب در مرحله نخست باید غذاهای مضر را از وعده های غذایی خود حذف کنند، افزود: اصلاح الگوی تغذیه یکی از بهترین درمان های کبد چربمحسوب می‌شود؛ مخلوط یک قاشق غذاخوری خاک شیر را با عرق کاسنی و شا‌تره به همراه کمی عسل به مدت سه ماه هنگام صبح به صورت ناشتا مصرف کنید و این اقدام سبب می شود تا کبد چرب به طور قطع درمان شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: روزه گرفتن درمان کبد چرب خواص روزه
[ جمعه 11 خرداد 1397 ] [ 12:34 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب